Budgetbeheer

budgetbeheer

Door alle bezuinigingen is het voor veel mensen moeilijk om de eindjes aan elkaar te knopen. De wirwar aan regels, formulieren en procedures maken het er ook niet makkelijker op om goed zicht te houden op uw financiën en te weten waar u recht op heeft. Financiële problemen komen dan ook steeds vaker voor. Goed overzicht en inzicht in de financiën is erg belangrijk om financieel stabiel te blijven. Voor veel mensen is dit lastig.
Trias bewindvoering kan u met budgetbeheer de helpende hand bieden. Samen bespreken wij uw financiële situatie en wat het best bij u past. Dit kan eventueel bij u thuis.

Met budgetbeheer sluit u een overeenkomst, waarbij wij uw budget gaan beheren. Er wordt een beheerrekening geopend, die door ons wordt gebruikt voor al uw inkomsten en uitgaven. Samen maken wij een overzicht van alle inkomsten en uitgaven (budgetplan) en geven wij u advies hoe u meer inkomen krijgt en minder uitgaven heeft. Tevens openen wij een leefgeldrekening waarop u van ons per afgesproken periode een bedrag ontvangt voor boodschappen e.d. (leefgeld). Via internet kunt u uw gegevens gratis 24 uur per dag online inzien. Zo weet u precies wat wij voor u gedaan hebben en hoe u er voor staat.

Wat doen wij voor u?

  • In overleg met cliënt openen beheer- en leefgeldrekening,
  • Budgetplan opstellen,
  • Geven van budgetadviezen,
  • Betalen lasten en leefgeld conform budgetplan bij voldoende budget,
  • Afhandeling van voor beheer noodzakelijke post,
  • Controle /aanvragen en wijzigen belastingtoeslagen,
  • Belastingaangifte (box 1) vanaf start van budgetbeheer,
  • Treffen van een enkele kortlopende betalingsregeling,
  • Aanvragen kwijtscheldingen gemeentelijke belastingen vanaf jaar van budgetbeheer,
  • Waar nodig aanvragen bijzondere bijstand,
  • Indienen nota’s zorgverzekeraar.
  • Verwerking ingekomen post

Op uw verzoek kunnen wij deze lijst aanpassen aan uw behoefte! Kortom, maatwerk dus!

Wat blijft u doen?
Voor een aantal zaken blijft u altijd zelf verantwoordelijk. U blijft bv. verantwoordelijk voor het in stand houden van uw uitkering of inkomen van uw werkgever. TRIAS Bewindvoering moet genoeg inkomsten ontvangen om uw vaste lasten en uw leefgeld te kunnen betalen, zoals afgesproken in het budgetplan. Trias Bewindvoering kan u hierin adviseren.

Wilt u meer informatie of bespreken wat het best bij u past? Wij komen graag bij u thuis voor een persoonlijk gesprek.
Bel geheel vrijblijvend voor een gratis afspraak of stuur ons een mail.

Gecertificeerd lid:

NBPB

Gediplomeerd Bewindvoerder Beschermingsbewind door Instituut
voor Financiële Zorgverlening:

IFZ instituut financiële zorgverlening

Spreekuur cliënten

Telefoon 06 53 17 67 12

Alle werkdagen, uitgezonderd vrijdag,
van 9.30 tot 12.30 uur

Contact gegevens

Trias Bewindvoering
Postbus 237
6920 AE Duiven
info@triasbewindvoering.nl

Telefoon 06 53 17 67 12
voor instanties tijdens kantooruren

KvK nummer 58387676
Bank NL73 INGB 0006123480
BTW NL 073377946B01